Skip to content Skip to footer

بنتلیِ هیچکاک؛ خودرویی به تاریکی فیلم‌هایش برای فروش!

 

بنتلی 1958 آلفرد هیچکاک برای فروش در Bring a Trailer

این سدان کانتیننتال که جدیدا توسط کارگردان مشهور خریداری شده بود، مملو از کلاس و کمی تهدید است.!

این خودرو با بدنه آلومینیومی و موتور 4.9 لیتری I-6، نمادی از ورزش و لوکس بودن است که بنتلی امروزه برای آن شناخته شده است.

این نمونه، که به ندرت در نسخه فرمان چپ دیده می‌شود، در شرایط عالی است و مالکیت معروف گذشته آن موضوع را جالب‌تر می‌کند.

یک دسته پرنده که بالای سر پرواز می‌کنند. احساس اینکه کسی در حالی که شما در حال دوش گرفتن هستید وارد حمام شده است. یک هواپیمای سم‌پاشی که در اطراف چرخ می‌زند و به سمت شما می‌آید. هر کدام فقط یک مثال نمادین از تسلط آلفرد هیچکاک بر تعلیق و وحشت هستند. او ما را ترساند، اما ما او را به خاطرهمین فیلم ها دوست داشتیم. اکنون، این فرصت شماست تا صاحب یک قطعه از تاریخ هیچکاک باشید که دراماتیک است، اما به هیچ وجه ترسناک نیست.

 

 

 

مانند فیلم‌های او، این خودرویی است که باعث می‌شود نفس‌تان در سینه حبس شود، اما از نوع تحسین و نه تعلیق ترسناک.

این خودرو، با بدنه اسپرت سدان توسط H.J. Mulliner ساخته شده، مطابق مشخصات کارگردان، با فرمان چپ، فرمان هیدرولیک و تهویه هوا ارتقا یافته برای تابستان‌های کالیفرنیا ساخته شد. این خودرو در 27 آگوست 1958 به لس آنجلس تحویل داده شد. در آن زمان، او تازه فیلمی را که بسیاری آن را بزرگترین فیلم هیچکاک می‌دانند، یعنی سرگیجه، را با نقدهای متوسط منتشر کرده بود. رانندگی با چنین ماشین زیبایی باید اعصاب او را آرام کرده باشد، و تا سال بعد او با موفقیت بزرگ (شمال از شمال غربی) و شوک وحشت روان‌شناختی بازگشت.

 

 

 

در زمان ساخت این خودرو، بنتلی تحت مالکیت رولز-رویس بود. این شرکت کانتیننتال را فقط به عنوان شاسی تولید می‌کرد و زیرساخت‌های موتور خطی شش سیلندر خود را به سازندگان بدنه فردی می‌فرستاد تا بدنه را تکمیل کنند.

این نمونه یکی از 54 خودروی ساخته شده در سبک “Six-Light Saloon” است که به عنوان Flying Spur توسط H.J. Mulliner شناخته می‌شود. بنتلی هنوز هم از این نام در دوران مدرن استفاده می‌کند، بنابراین اگر تا به حال تعجب کرده‌اید که از کجا آمده است، این اشاره به نشان خانوادگی آرتور جانستون، مدیر اجرایی Mulliner در آن زمان است. 

 

 

با بدنه آلومینیومی سبک وزن خود، این خودرو به اندازه یک بنتلی کانتیننتال 1950 سریع بود، یک سدان لوکس که روح جنگجویان قدیمی لمانس در آن  تزریق شده بود.

این خودرو کاملا اشرافی و انگلیسی است و می‌توانید تصور کنید که آلفی پیر پشت فرمان نشسته است و لبخندی نادر صورت چروکیده او را روشن می‌کند.

این خودرو در ابتدا به رنگ خاکستری تحویل داده شد، اما بیش از یک دهه پیش هنگام بازسازی به رنگ سبز تیره زیبایی رنگ‌آمیزی شد. این رنگ با فضای داخلی روشن برنزه، که کمی زودتر، تقریباً در همان زمان که خودرو از نظر مکانیکی تازه شد، بازسازی شد، تضاد زیبایی دارد. گفته می‌شود که این خودرو به هیچ چیز نیاز ندارد، اگرچه فروشنده اشاره می‌کند که چند نشتی روغن جزئی وجود دارد. اینجاست که می‌فهمید خودروهای بریتانیایی واقعاً روغن دارند.

 

این Continental Flying Spur به خودی خود نادر و مطلوب خواهد بود، اما ارتباط هیچکاک لرزه‌ای از اصالت هیجان‌انگیز به آن می‌افزاید. برای شرکت در مزایده و احتمال بردن این خودرو، به Bring a Trailer بروید. 

مزایده در 30 سپتامبر به پایان می‌رسد.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار

 

4 Comments

  • فرمان برقی
    Posted September 30, 2024 at 7:02 pm

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

    • Post Author
      wpdlrsitef
      Posted October 2, 2024 at 2:14 pm

      میتونید با شماره تلفن های نمایندگی تماس بگیرید یا به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید

  • فرمان
    Posted September 30, 2024 at 7:03 pm

    سلام عالی بود

    • Post Author
      wpdlrsitef
      Posted October 2, 2024 at 2:13 pm

      درود برشما، سپاس

Comments are closed.