Skip to content Skip to footer

ایستگاه‌های شارژ، موتور محرکه اقتصاد محلی

 

مطالعه جدید MIT نشان می‌دهد که ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تأثیر مثبتی بر کسب‌وکارهای اطراف دارند.

مطالعه‌ای که در کالیفرنیا انجام شد، داده‌های ۴۰۰۰ ایستگاه شارژ را تحلیل کرد و بدون تعجب دریافت که دارندگان خودروهای برقی در حین انتظار برای شارژ خودروهای خود، پول خرج می‌کنند.

این مطالعه در کالیفرنیا انجام شد و داده‌های بیش از ۴۰۰۰ شارژر و ۱۴۰ هزار کسب‌وکار را تحلیل کرد. افزودن یک ایستگاه شارژ در سال ۲۰۱۹ درآمد را ۱.۴ درصد و از ژانویه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۳ درآمد را ۰.۸ درصد افزایش داد. اگر ایستگاه شارژ در نزدیکی نقاط مورد علاقه خریداران قرار داشته باشد، نرخ‌ها حتی بالاتر هستند.

نرخ رو به رشد پذیرش خودروهای برقی در سراسر ایالات متحده نیازمند یک شبکه شارژ است که بتواند تعداد فزاینده خودروهای برقی را پشتیبانی کند. از آنجایی که هزینه‌های عمومی تنها بخشی از این قضیه است، سرمایه‌گذاری خصوصی برای پر کردن بقیه نیاز خواهد بود. یک مطالعه جدید از محققان MIT نشان می‌دهد که برای کسب‌وکارها، نصب تجهیزات شارژ خودروهای برقی ممکن است در واقع یک تصمیم تجاری هوشمند باشد.

 

 

محققان از تراکنش‌های کارت اعتباری و بدهکاری ناشناس برای اندازه‌گیری تغییرات در هزینه‌های مصرف‌کننده در سال ۲۰۱۹ و از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ استفاده کردند (سال ۲۰۲۰ به دلیل تأثیر تعطیلی‌های مرتبط با کووید حذف شد).

تیم تحقیقاتی به رهبری یون‌هان ژنگ از اتحاد تحقیقات و فناوری سنگاپور-MIT (SMART) دریافت که نصب یک ایستگاه شارژ، هزینه‌های سالانه کسب‌وکارهای اطراف را به طور متوسط ​​۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۰.۸ درصد از ژانویه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۳ افزایش داد. به طور متوسط، کسب‌وکارها افزایش درآمد ۱۵۰۰ دلاری در سال ۲۰۱۹ و حدود ۴۰۰ دلار بین ژانویه ۲۰۲۱ و ژوئن ۲۰۲۳ را شاهد بودند. طبق گفته ژنگ، کاهش ممکن است ناشی از اشباع شارژرهای خودروهای برقی و کاهش کلی هزینه‌ها پس از همه‌گیری کووید باشد.

تیم تحقیقاتی داده‌های کسب‌وکارهای در شعاع ۵۰۰ متری ایستگاه‌های شارژ جدید را قبل و بعد از نصب آن‌ها مقایسه کرد و آن را با داده‌های کسب‌وکارهای مشابه بدون ایستگاه‌های شارژ نزدیک مقایسه کرد. مطالعه نشان داد که درآمد زمانی که شارژرها در فاصله ۱۰۰ متری (۳۲۸ فوت) از کسب‌وکارها قرار داشتند، حتی بیشتر، حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

ژنگ معتقد است با توجه به موفقیت فروشگاه‌های راحتی پمپ بنزین، این نتیجه کاملاً تعجب‌آور نیست. “به طور سنتی، بسیاری از پمپ بنزین‌ها با زنجیره‌های فروشگاه‌های خرده فروشی وابسته هستند که به صاحبان امکان می‌دهد هم سوخت بفروشند و هم مشتریان را برای تنوع بخشیدن به جریان درآمد خود جذب کنند.” ژنگ پیشنهاد کرد این یافته‌ها می‌تواند منجر به یک مدل جدید در تأمین مالی ایستگاه‌های شارژ شود، با مشارکت چندین کسب‌وکار در هزینه نصب برای کسب درآمد آینده. به عنوان مثال، استارباکس و ولو در سال ۲۰۲۲ با ChargePoint همکاری کردند تا دقیقاً همین کار را انجام دهند و شارژرها را در حدود ۱۵ فروشگاه در غرب ایالات متحده اضافه کنند.

در حالی که شارژرها به نظر نمی‌رسد در حال حاضر درآمد را خیلی افزایش دهند، آن‌ها می‌توانند با رشد پذیرش خودروهای برقی و تعداد ایستگاه‌های شارژ نزدیک کسب‌وکارها، تأثیر بیشتری داشته باشند.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار