Skip to content Skip to footer

یک خودروی دو در و بازگشت به دهه 1970

 

خودروساز لوکس فرانسوی DS، این خودرو را به عنوان یک ادای احترام به سیتروئن SM با طراحی بیرونی تیز، طراحی داخلی آرام و رنگ طلایی پر جنب و جوش ساخته است.

DS SM تریبات، تجلیل از کوپه‌ی نمادین سیتروئن SM از دهه 1970

DS SM Tribute دارای طراحی بی‌نظیری با قسمت عقب مخروطی و پوشش‌های منحصر به فرد چرخ‌ها است. کابین دارای احساس سبک و آرامش‌بخش با صفحه‌های تزئینی و طرح‌های خورشید حک شده روی درها است.

شما همیشه می‌توانید روی خودروسازان فرانسوی برای طراحی‌های عجیب و غریب حساب کنید. آخرین دستگاه عجیب و غریب از DS Automobiles، شاخه لوکس سیتروئن است که در سال 2014 راه‌اندازی شد و در حال حاضر تحت چتر استالانتیس قرار دارد. DS SM تریبات به سیتروئن SM، یک کوپه‌ی لوکس از دهه 1970 که با طراحی آیرودینامیک و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک خود موجی ایجاد کرد و آن را به یکی از راحت‌ترین خودروهای روز خود تبدیل کرد.

 

 

DS SM Tribute با بدنه‌ی دراماتیک خود، با کاپوت بلند و انتهای عقب مخروطی، پژواک SM اصلی است. SM تریبات194.5 اینچ طول دارد، تقریباً به اندازه یک مرسدس بنز E-class جدید، اما حدود پنج اینچ پایین‌تر قرار دارد. SM اصلی دارای طراحی جلوی غیرمعمول بود که به جای یک جلوپنجره‌ی سنتی، از یک محفظه شیشه‌ای بین چراغ‌ها استفاده می‌کرد که پلاک را در خود جای می‌داد. DS با استفاده از یک بخش شیشه‌ای روشن شده توسط یک صفحه نمایش سه بعدی، این ظاهر را با مفهوم تقلید کرد.

 

 

DS همچنین پوشش‌های چرخ‌های SM اصلی را در یک نسخه مدرن‌تر گنجانده است که قسمت بالای چرخ‌های 22 اینچی را نمایان می‌کند و بخشی از چراغ‌های عقب باریک LED را ادغام می‌کند. ظاهر دو رنگ با رنگ Gold Leaf در یک سطح مات خطوط ظریف SM Tribute را برجسته می‌کند.

کابین نیز به همان اندازه خیره‌کننده است، با یک صفحه آینده‌نگر که عرض داشبورد را در بر می‌گیرد و یک صفحه مکمل که از کنسول مرکزی پایین می‌آید. فرمان دارای یک شکل مستطیلی غیرمعمول با صفحه نمایش خاص خود در داخل آن است.

 

 

چرم عاجی و آلکانترا به کابین SM تریبات یک احساس هوایی می‌دهند و درها دارای یک حکاکی لیزری پیچیده به شکل خورشید هستند. DS هیچ جزئیاتی در مورد سیستم پیشرانه ذکر نکرد، اما با توجه به اینکه سال 2024 است و قسمت جلویی به نظر می‌رسد که دهانه‌های جلوپنجره‌ی کمی دارد، حدس می‌زنیم این مفهوم توسط برق تامین می‌شود. DS SM Tribute بعید است که به این شکل به تولید برسد، اما DS می‌گوید که این خودرو “شکل مدل‌های آینده را که در پایان این دهه عرضه خواهند شد” اطلاع خواهد داد.

 
تیم ترجمه و نگارش دل افکار