Skip to content Skip to footer

کانسپت فورد پروب I Ghia 1979 در آتش سوخت

 

متأسفانه، فاجعه روز یکشنبه رخ داد، زمانی که کانسپت  1979 فورد پرب I Ghia، که متعلق به شرکت Scott Grundfor است، در حین خروج از Pebble Beach Concours d’Elegance در آتش سوخت.

 

 

این شرکت امروز در یک پست اینستاگرام این خبر را تأیید کرد و نوشت: “ما یک شرکت خانوادگی هستیم و احساس می‌کنیم امروز یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌ایم… اسکات و خودم [درو] بیش از 20 سال است که به عنوان دومین مالک خوشحال این اثر هنری و قطعه تاریخ خودرو بوده ایم، زیرا شرکت خودروسازی فورد اولین مالک بوده است… ما برای همیشه خوش شانس هستیم که بخشی از تاریخ این خودرو باشیم، هرچند این اتفاق غم انگیز بود.”

 

 

جزئیات کانسپت Ford Probe I Ghia 1979

 

Probe I در سال 1979 توسط دون اف. کوپکا، طراح ارشد فورد، در همکاری با Carrozzeria Ghia طراحی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم Fox-body Mustang ساخته شده بود، اما ظاهری متفاوت داشت. بینی مخروطی شکل این کانسپت، یک موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژ Mustang Cobra را پنهان می‌کرد که 170 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

 

 

طبق راهنمای Pebble Beach، فورد از طریق آزمایش تونل باد به این شکل دست یافت، جایی که ضریب درگ 37 درصد پایین‌تر از کوپه‌های اسپرت معاصر را ثبت کرد. پس از محبوبیت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 1979، Probe 1 به دلیل پوشش چرخ‌های عقب متمایز و کابین شیشه‌ای منحصر به فرد خود شناخته شد.

 

Previous slide
Next slide

 

Probe I اولین مورد از پنج خودروی مفهومی Probe بود که بین سال‌های 1979 و 1985 ساخته شد. تخریب کانسپت در حین حمل و نقل پس از Pebble Beach Concours d’Elegance، جایی که در کلاس خودروهای مفهومی و نمونه‌های مخروطی شکل نمایش داده می‌شد، رخ داد. هم Probe و هم تریلر حمل آن نابود شدند. در این آتش‌سوزی کسی آسیب ندید.

شرکت Scott Grundfor قصد دارد خودروی تخریب شده را به مجموعه خود بازگرداند تا در میان سایر نمونه‌های بدنه Ghia/Ford شرکت قرار گیرد.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار