Skip to content Skip to footer

کالیفرنیا به سمت الزامی شدن هشدار سرعت حرکت می‌کند

 

از ماه جولای، تمامی خودروهای جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا باید به یک دستگاه هشدار سرعت مجهز باشند که رانندگان را در صورت تجاوز از محدودیت سرعت مطلع کند.

حداقل، خودروها باید شامل هشدارهای سرعت صوتی یا لمسی باشند، اگرچه کمیسیون اروپا به خودروسازان اجازه می‌دهد تا این اقدامات را با یکی از این دو روش جایگزین کنند:

پدال گاز فعال که فشار ضددفاعی را بر روی پای راننده اعمال می‌کند یا یک فرمان دهنده  که سرعت خودرو را در حد قوانین محدود می‌کند. رانندگان می‌توانند این تذکرات را لغو یا غیرفعال کنند، اما این دستگاه‌ها باید به طور پیش‌فرض در هنگام راه‌اندازی در حالت فعال خود باشند.

 

کالیفرنیا در سال 2030 به دنبال پیروی از اروپا است؟

اکنون کالیفرنیا در حال بررسی اجرای قانون مشابه اتحادیه اروپا است که دستگاه‌های هشدار سرعت را در خودروها اجباری می‌کند. لایحه SB 961، مشخصا چنین سیستم‌هایی را در ایالت طلایی استاندارد می کند، با الزام تقریباً هر خودروی مدل سال 2030 مجهز به GPS یا دوربین رو به جلو، همچنین دارای هشدارهای بصری و صوتی هنگام رانندگی بیش از 10 مایل بر ساعت بالاتر از محدودیت سرعت باشد. مقررات موجود در این لایحه اطمینان حاصل خواهد کرد که رانندگان می‌توانند این سیستم‌ها را کاملاً غیرفعال کنند.

طرفداران این فناوری استدلال می‌کنند که این قانون می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. در نظر بگیرید که در سال 2022، هجده درصد از رانندگان خودروهای سواری، یا 8236 نفر، در تصادفات کشنده در ایالات متحده درگیر بودند، طبق آمار NHTSA، با سرعت زیاد در حال رانندگی بودند. با این حال، حتی طرفداران ایمنی نیز به سختی باور دارند که مقررات به شکل نوشته شده می‌توانند کار مفیدی انجام دهند.

Graziella Jost، که به عنوان مدیر پروژه‌ها در شورای ایمنی حمل‌ونقل اروپا خدمت می‌کند و یک کمپین را برای کمک به پیشبرد فناوری هشدار سرعت مدیریت کرد، حداقل الزامات سیستم‌ها را در اتحادیه اروپا و به طور گسترده، لایحه کالیفرنیا، ناکافی می‌داند.

 

ایرادات فناوری هشدار سرعت

جست اشاره می‌کند که آزمایش‌های شورای ایمنی حمل‌ونقل اروپا نشان می‌دهد که رانندگان به طور کلی یک هشدار صوتی را آزاردهنده می‌دانند، که احتمالاً باعث می‌شود آنها چنین سیستم‌هایی را خاموش کنند.

پس از آن، مشکل استفاده از فناوری تشخیص علائم مبتنی بر دوربین برای تشخیص محدودیت‌های سرعت وجود دارد.

این سیستم‌ها همچنین مستعد اشتباه در تفسیر علائم پیچیده‌تر محدودیت سرعت هستند، مانند علائم در مناطقی که مدارس هستند که فقط در ساعات خاصی از روز اعمال می‌شوند یا علائم سرعت شرطی که برای انواع مختلف وسایل نقلیه متفاوت است.

در نهایت، آنچه اتحادیه اروپا اجرا کرده است و کالیفرنیا از آن حمایت می‌کند، ممکن است رانندگان را بیشتر از جلوگیری از سرعت زیاد، آزار دهد.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار