Skip to content Skip to footer

چری برای اولین بار وارد فهرست جهانی فورچون 500 شد

 

شرکت چری برای اولین بار وارد فهرست جهانی فورچون 500 شد و رتبه 385 را کسب کرد. این شرکت در حال حاضر در بیش از 80 کشور و منطقه فعالیت دارد و 14.2 میلیون کاربر جهانی دارد. در نیمه اول سال 2024، چری به یک نقطه عطف تاریخی دست یافت و با فروش بیش از 1.1 میلیون خودرو، افزایش قابل توجه 48.4 درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد. شرکت چری با ورود به فهرست جهانی فورچون 500، نه تنها یک نقطه عطف دیگر برای صنعت خودرو چین ایجاد کرد، بلکه حضور قوی و پتانسیل این شرکت را در صحنه جهانی به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو چین نیز برجسته کرد.

 

 

فهرست جهانی فورچون 500 و چری

فهرست جهانی فورچون 500 یکی از معتبرترین و معتبرترین رتبه‌بندی‌ها برای ارزیابی قدرت شرکت‌های بزرگ جهانی است. این فهرست اطلاعاتی در مورد رتبه‌بندی شرکت‌های بزرگ از کشورهای مختلف و همچنین تغییرات در کیفیت عملیاتی مانند بازده فروش، بازده سرمایه و بهره‌وری کلی عوامل ارائه می‌دهد.

امسال، درآمد کل شرکت‌های فهرست جهانی فورچون 500 تقریباً 41 تریلیون دلار است که نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است و حداقل درآمد برای ورود 32.1 میلیارد دلار است. چین 133 شرکت در این فهرست دارد که درآمد ترکیبی آنها در سال 2023 حدود 11 تریلیون دلار است.

چری که برای اولین بار در این فهرست حضور دارد، نماینده برندهای خودروی مستقل چین است. چری که 27 سال پیش از آغازساده‌ای تأسیس شد، در دوران توسعه سریع خودرو و تحولات چشمگیر چین رونق یافت. امروزه، چری 14.2 میلیون کاربر جهانی دارد، در بیش از 80 کشور و منطقه فعالیت می‌کند و به یکی از بین‌المللی‌ترین برندهای خودروی چین در فهرست جهانی فورچون 500 تبدیل شده است. مسیر توسعه پایدار چری با چشم‌انداز بلندمدت و انعطاف‌پذیری آن در چرخه‌های اقتصادی مشخص می‌شود.

 

 

چری در حال حاضر در مسیر پر سرعت توسعه کیفیت است. از سال 2021 تا 2023، فروش سالانه این گروه از 962000، 1.233 میلیون به 1.881 میلیون خودرو افزایش یافته است که در سه سال تقریباً دو برابر شده است.

چری تاکنون 3.9 میلیون خودرو صادر کرده است و برای بیست و یکمین سال متوالی همچنان موقعیت خود را به عنوان برند پیشرو چین در صادرات خودروهای سواری حفظ کرده است. در سال 2023، یکی از هر سه خودروی سواری چینی صادر شده به خارج از کشور، چری بوده است. در نیمه اول سال 2024، فروش چری از 1.1 میلیون خودرو فراتر رفت که افزایش 48.4 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و یک رکورد جدید تاریخی را ثبت کرد. چری تنها شرکتی در این صنعت است که هم در خودروهای انرژی جدید و سوخت و هم در بازارهای چینی و بین‌المللی رشد داشته است.

 

چری و مسیر جهانی شدن

 

مسیر جهانی شدن چری از “فقط صادرات” به “جلب رضایت کاربران” و در نهایت به “افزایش قدرت برند” تکامل یافته است. با پایبندی به استراتژی جهانی “در جایی، برای جایی”، چری به دنبال گسترش سهم بازار و هدف قرار دادن یک مشارکت‌کننده ارزشمند و شهروند نمونه شرکتی در بازارهای جهانی است. چری پنج بار در بین “20 شرکت برتر تصویر خارج از کشور” چین شناخته شده است که این امر نشان دهنده موفقیت استراتژی جهانی و تصویر برند آن است. با ورود اولیه به فهرست جهانی فورچون 500 به عنوان یک نقطه شروع جدید، چری استراتژی جهانی شدن خود را عمیق‌تر خواهد کرد، “برند رو به رشد، بازار رو به بیرون، فناوری رو به جلو و صنعت به سمت کل زنجیره ارزش”، در تلاش برای ساختن یک برند جهانی.

 

منبع: cheryinternational

تیم ترجمه و نگارش دل افکار