Skip to content Skip to footer

هیوندای با Ioniq 9 و هیبریدهای جنسیس، بازار را متحول می‌کند

 

 

هیوندای نام Ioniq 9 EV را تایید کرد و گفت که هیبریدهای Genesis در راه هستند

هیوندای در حال گسترش خط تولید هیبریدی خود و کار بر روی یک سیستم پیشرانه جدید پلاگین-هیبریدی با برد بیش از 550 مایل است. هیوندای یک سیستم هیبریدی نسل بعدی را معرفی کرده است که طیف وسیعی از مدل‌های بنزینی-برقی را تامین خواهد کرد.

همراه با تایید نام Ioniq 9، هیوندای اعلام کرد که تمام مدل‌های Genesis در نهایت با یک سیستم پیشرانه هیبریدی در دسترس خواهند بود.

در سال 2027، هیوندای شروع به فروش مدل‌هایی با یک سیستم جدید پلاگین-هیبریدی خواهد کرد که ادعا می‌شود برد بیش از 550 مایل دارد.

 

 

هیوندای نقشه راهی را منتشر کرده است که برنامه‌های خود را برای چند سال آینده و فراتر از آن ترسیم می‌کند. استراتژی جدید این شرکت را بر گسترش ردپای هیبریدی خود به روش‌های مختلف تمرکز خواهد کرد. به عنوان مثال، Genesis – برند لوکس هیوندای – برای اولین بار سیستم‌های پیشرانه بنزینی-برقی را ارائه خواهد کرد. در میان تمام اعلامیه‌های امروز، هیوندای نام SUV برقی سه ردیفه آینده خود را که هنگام عرضه در اواخر امسال Ioniq 9 نامیده خواهد شد، تایید کرده است.

 

 

 

 

هیوندای روی هیبریدها سرمایه گذاری می‌کند

 مدیرعامل هیوندای اعلام کرد که انتظار افزایش تقاضا برای هیبریدها، به ویژه در آمریکای شمالی را دارد. در راستای این هدف، هیوندای قصد دارد تعداد مدل‌های هیبریدی خود را از هفت به چهارده مدل دو برابر کند. این شامل خط تولید جنسیس نیز می‌شود که برای هر مدل بنزینی، یک گزینه هیبریدی خواهد داشت.

هیوندای همچنین برخی از جزئیات سیستم هیبریدی نسل بعدی خود به نام TMED-II را فاش کرد. این نسخه ارتقا یافته از سیستم پیشرانه هیبریدی موجود، گفته می‌شود که “به طور قابل توجهی بهبود یافته” در مصرف سوخت و عملکرد است. به نظر می‌رسد ما برای اطلاع از جزئیات این سیستم خیلی منتظر نخواهیم ماند، زیرا هیوندای می‌گوید TMED-II از اوایل سال آینده در مدل‌های تولیدی عرضه خواهد شد. در آینده، هیوندای‌های هیبریدی همچنین امکان ترمز بازساختی هوشمند و قابلیت vehicle-to-load (V2L)(این اصطلاح در صنعت خودرو به قابلیتی اشاره دارد که به وسیله‌ی آن، یک خودروی برقی می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی برای تامین برق دستگاه‌های خارجی عمل کند. به عبارت ساده‌تر، شما می‌توانید از باتری خودروی برقی خود برای شارژ لپ‌تاپ، ابزارهای برقی، یا حتی خانه در مواقع اضطراری استفاده کنید.) را ارائه خواهند داد.

این شرکت خودروهای هیبریدی را در کنار خودروهای برقی خود در کارخانه ایالات متحده در جورجیا تولید خواهد کرد.

 

هیوندای پالیسید XRT 2023
 
 

یک پلاگین-هیبرید جدید در راه است

هیوندای همچنان قصد دارد تا سال 2030، 21 مدل EV را بفروشد، اما مانند برخی از خودروسازان دیگر، این شرکت نیز در جایگزین‌های بنزینی-برقی برای کمک به پر کردن این شکاف سرمایه‌گذاری می‌کند. در حالی که در حال حاضر چندین مدل پلاگین-هیبریدی را ارائه می‌دهد، این مدل‌ها از سیستم موازی رایج‌تر استفاده می‌کنند. مدل جدید “EV با برد گسترده” که هیوندای معرفی کرده است، یک هیبرید سری خواهد بود، به این معنی که دارای یک ژنراتور موتور بنزینی است اما سیستم پیشران آن کاملاً برقی خواهد بود.

انتظار می‌رود PHEV آینده هیوندای در اواخر سال 2026 در آمریکای شمالی (و چین) تولید انبوه را آغاز کند و در سال 2027 به نمایندگی‌ها برسد. سیستم جدید پلاگین-هیبریدی در SUV های بزرگ، احتمالاً Hyundai Palisade(هیوندای پالیسید) و Genesis GV80(جنسیس GV80)، عرضه خواهد شد و در نهایت به سایر مدل‌ها گسترش خواهد یافت. گفته می‌شود این PHEV جدید دارای پیکربندی دو موتوره تمام چرخ محرک است و می‌تواند بیش از 550 مایل را قبل از نیاز به پر کردن ژنراتور بنزینی طی کند.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار