Skip to content Skip to footer

هایپرکار نیلو با موتور ۱۲ سیلندر

 

یک خودروساز نوپا با معرفی یک محصول جدید با فناوری بالا به ارزش‌های قدیمی موتورهای احتراق داخلی پایبند مانده است.

ساشا سِلیپانوف، طراح خودرو که به خاطر کار روی، کوئنیگزگ CC850 و لامبورگینی هوریکن شناخته می‌شود، هایپرکار خود به نام نیلو را طراحی کرده است.

نیلو با موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی، گیربکس دستی و تعداد کمی صفحه نمایش، نوعی تجربه رانندگی ساده را ارائه می‌دهد که در حال حاضر بین کلکسیونرهای سطح بالا محبوب است.

نیلو در تاریخ ۱۵ آگوست، در هفته خودرو مونتری ۲۰۲۴، برای اولین بار به عموم معرفی خواهد شد.

در حالی که اعداد قدرت توربوشارژ و هیبریدی به همراه پیچیدگی‌های برنامه‌های کنترل کشش و اینچ‌های مربع سطح داخلی پوشیده شده توسط صفحه‌های لمسی به سرعت در حال افزایش هستند، به نظر می‌رسد که استاندارد جدید در عملکرد و لوکس بودن سطح بالا، گیربکس‌های دستی و موتورهای تنفس طبیعی هستند. این مورد در مورد هایپرکار خود شرکت نیلو ۲۷ نیز صدق می‌کند. این خودروی دو نفره پهن با دریچه‌های NACA، موتور ۱۲ سیلندر در معرض دید و گیربکس هفت سرعته دستی، سبک طراحی و رانندگی کلاسیک سوپرکار را با زیر فریم‌های لوله‌ای سبک وزن و مونوکوک کامپوزیتی ترکیب می‌کند.

 

 

نیلو ۲۷؛ حاصل تلاش‌های ساشا و اینا سِلیپانوف

نیلو ۲۷ توسط ساشا و اینا سِلیپانوف ساخته شده است. این نام ترکیبی از نام‌های فرزندان سِلیپانوف، نیکا و لوسیا، با شماره مسابقه راننده فرمول یک، گیل ویلنو، است که عکس او در کودکی ساشا را برای دنبال کردن طراحی خودرو الهام بخشید. معروف‌ترین کار او در صنعت خودرو با کوئنیگزگ، لامبورگینی و بوگاتی بوده است که در آنجا روی خودروهایی مانند جِمرا، CC850، هوریکن و شیرون کار کرده است. برای نیلو، او امنیت یک برند شناخته شده را ترک کرد تا چشم‌انداز خود از هایپرکار کامل را ایجاد کند.

 

نیلو با یک دهانه پهن دو بخشی که کمی شبیه به جرمی کلارکسون در پشت فرمان BAC Mono در برنامه Top Gear (فصل ۲۰، قسمت ۲) است، به زمین نزدیک است. بدنه خودرو به شدت روی چرخ‌های ۲۰ اینچی پنج پره بالا می‌رود و سپس مانند یک پرش اسکی به سمت یک حفره پهن عقب روی یک کانال NACA پایین می‌آید و قبل از صاف شدن روی چرخ‌های عقب ۲۱ اینچی و قرار گرفتن دور موتور در معرض دید با لوله‌های اگزوز مرکزی شبیه به GT40، جمع می‌شود.

 

 

 

 

زیر منحنی‌های فعال بیرونی، یک مونوکوک فیبر کربنی قرار دارد که به زیر فریم‌های لوله ای آلومینیومی متصل است و از سیستم تعلیق فشار میل بازویی دوبل فورج شده، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ آر (۲۶۵/۳۵R-۲۰ جلو و ۳۲۵/۳۰R-۲۱ عقب) روی چرخ‌های قفل مرکزی طراحی شده توسط نیلو ۲۷ و تولید شده توسط اپ‌تک پشتیبانی می‌کند. ترمز توسط دیسک‌های سرامیکی کربنی برمبو و کالیپرهای ترمز سفید جدید انجام می‌شود که باید مشکلی در توقف خودروی پیشنهادی ۲۶۰۰ پوندی (وزن خشک) نداشته باشند.

 

داخل خودرو

در داخل درهای گالوینگ، نیلو دو نفر را در یک موقعیت ثابت کنار هم جای می‌دهد. با پیروی از یک روند رو به رشد در بین استارتاپ‌های سوپرکار، شما هیچ صفحه نمایش بزرگ یا فرمان پر از دکمه در کابین نیلو نخواهید دید. در عوض، تمرکز بر روی شیفتر هفت سرعته دستی باز، سوئیچ‌های ماشینکاری شده و یک خوشه ابزار پل شناور است.

 

موتور V12 تنفس طبیعی

هیچ موتور برقی کمکی، توربوشارژر یا سوپرشارژر درگیر ۱۰۰۷۰ اسب بخار و ۶۳۴ پوند فوت گشتاور موتور ۶.۵ لیتری V12 نیست. نیلو ۲۷ با شرکت هارتلی موتورز در نیوزیلند برای توسعه یک موتور بزرگ ۸۰ درجه V داغ با ۱۲ بدنه دریچه گاز، خط قرمز بالای ۱۰،۰۰۰ دور در دقیقه و یک سیستم اگزوز اینکونل چاپ شده سه بعدی چشمگیر و غرش‌آور ۱۲ در ۱ کار کرد که مرکز دید عقب باز خودرو است.

نیلو ۲۷ می‌گوید این خودرو باید حداکثر سرعت نزدیک به ۲۵۰ مایل در ساعت و زمان صفر تا ۶۰ مایل در ساعت کمتر از سه ثانیه داشته باشد.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار