Skip to content Skip to footer

هایپرکار ردبول RB17 رونمایی شد

 

کسانی که تصور می‌کنند خودروی ردبول یک مینیِ بریده شده با قوطی نوشابه غول پیکر است، حسابی غافلگیر خواهند شد. شرکتی که نوشیدنی‌ای را تولید کرده که شما در دوران دانشجویی با لذت مینوشیدید، حالا با تکیه بر تجربیات نزدیک به ۲۰ سال حضور در مسابقات فرمول یک، جای خود را بین تولیدکنندگان ابرخودروها پیدا کرده است.

اولین مدل ردبول با نام RB17 و با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شد. آدریان نیوی، مدیرارشد فنی تیم فرمول یک ردبول، نقش مهمی در توسعه‌ی RB17 داشته است. این خودرو ظاهری آیرودینامیک دارد: کوتاه، پهن و به نظر می‌رسد روی خط استارت ۲۴ ساعته لمان هم کاملاً در جای خود قرار می‌گیرد.

 

 

جزئیات فنی منتشر شده توسط شرکت مبهم است؛ تنها می‌دانیم که نیروی محرکه‌ی آن یک موتور V10 تنفس طبیعی با موقعیت میانی و خط قرمز ۱۵,۰۰۰ دور بر دقیقه است. این موتور چرخ‌های عقب را از طریق یک جعبه‌دنده‌ی فیبر کربنی به حرکت درمی‌آورد و بدنه‌ی اصلی RB17 نیز از مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده است.

 

 

خروجی ۱۰ سیلندر زمانی حتی هیجان‌انگیزتر می‌شود که بدانید وزن RB17 زیر ۹۰۰ کیلوگرم است. به عبارت دیگر، این خودرو بیش از ۴۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مزدا MX-5 Miata است اما قدرتی بیش از ۶ برابر آن دارد.

 

 

مشخصات عملکردی هنوز در دسترس نیست، اما ردبول قول می‌دهد اولین ابرخودروی آن‌ها زمان‌هایی برای دور زدن ثبت کند که هم‌ سطح با خودروهای فرمول یک باشد و سرعتی معادل با بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

ردبول ۵۰ دستگاه از RB17 تولید خواهد کرد، اگرچه هنوز قیمتی اعلام نشده است. طبق گزارش قبلی، هر خودرو ۵ میلیون پوند انگلیس (با نرخ ارز فعلی حدود ۶.۴ میلیون دلار آمریکا) قیمت دارد که گفته می‌شود شامل تعمیر و نگهداری هم می‌شود. این برند اشاره می‌کند که هر نمونه منحصر به فرد خواهد بود، زیرا خریداران می‌توانند جزئیات متعددی از جمله رنگ بدنه، روکش صندلی‌ها و مواد داخلی را سفارشی‌سازی کنند. مالکان همچنین این فرصت را خواهند داشت که در رویدادهایی مانند روزهای مخصوص پیست RB17 در پیست‌های معروف سراسر جهان شرکت کنند.