Skip to content Skip to footer

مزایده خودروهای تاریخی در لس آنجلس

 

آیا تا به حال سه لامبورگینی میورا P400 را در کنار یک بنز پیش از جنگ جهانی دوم در یک گورستان خودرو دیده بودید؟

این عبارت به یک مزایده خودرو اشاره دارد که در لس آنجلس برگزار شده و شامل برخی از مشهورترین و تاریخی‌ترین خودروهای جهان است.

جهان خودرو پر از مجموعه‌های مختلف با اشکال و اندازه‌های متنوع است. با این حال، از میان تمام مجموعه‌های بزرگ در سراسر جهان، تنها تعداد کمی می‌توانند با مجموعه موجود در گورستان خودروهای Rudi Klein در لس آنجلس رقابت کنند. پس از دهه‌ها جمع‌آوری نمونه‌های ناکام برخی از نادرترین فلزات روی کره زمین، تیم RM Sotheby’s این مجموعه منحصر به فرد و فرسوده را به فروش می‌رساند.

 

 

 

گورستان خودروها معمولاً جایی نیست که انتظار داشته باشید نمونه‌های نزدیک به بی‌قیمت تاریخ خودرو را پیدا کنید، اما لس آنجلس شهر معمولی شما نیست. به جای تاکسی‌های سنتی و تاهو، حیاط زباله Rudi Klein بیشتر شبیه یک نمایشگاه Pebble Beach Concours d’Elegance پس از آخرالزمان است. این زمین پر از صدها پورشه کلاسیک، از جمله 356ها و 911ها در مراحل مختلف تکمیل است. اگر به دنبال یکی از موتورهای هوا خنک این برند هستید، این مجموعه ده‌ها موتور برای انتخاب دارد، چه به چهار یا شش سیلندر نیاز داشته باشید. چه یک جفت فراری 330 GTC خراب، و همچنین یک 365 2+2 و 275 GTS برای طرفداران فراری وجود دارد.

 

 

 

دیگر خودروهای ایتالیایی شامل سه دستگاه لامبورگینی میورا P400 خرابه و یک دستگاه ایزو گریفو اسپایدر نادر هستند. تقریباً همه این ماشین‌ها می‌توانند اوج گاراژ کسی باشند، اما به کمی کار نیاز دارند. اکثر خودروها در وضعیت بسیار بدی هستند، که با توجه به اینکه این یک گورستان خودرو بوده، منطقی است.

با این حال، برجسته‌ترین قسمت‌های این مجموعه چند دستگاه نادر مرسدس بنز هستند. این مجموعه شامل یک رودستر 300 SL 1957 کاملاً کامل، یکی از تنها 30 نمونه مجهز به چرخ‌های Rudge دلخواه است. انتظار می‌رود این خودرو در حراج به قیمت ۱ میلیون دلار فروخته شود.

این حراج همچنین شامل یک مرسدس بنز 300SL Alloy Gullwing 1956 خواهد بود، یکی از تنها 29 نمونه‌ای که دارای بدنه سبک وزن، پنجره‌های پلکسی گلاس، چرخ‌های Rudge و موتور با اصلاحات موتورسپورتی هستند. این خودرو در ابتدا توسط لوئیجی چینیتی، برنده مسابقات لمان و مالک تیم مسابقه‌ای Ferrari North American Racing Team، خریداری شد که بدون شک به ارزش تخمینی آن در حدود ۵ میلیون دلار می‌افزاید.

 

 

این خودرو نیز مانند بسیاری دیگر از خودروها خراب نیست و در وضعیت کامل و بدون بازسازی قرار دارد. با این حال، رنگ مشکی اصلی خودرو که تنها آلیاژ آن بود، با گذشت زمان از بین رفته است.

گویی یک Alloy Gullwing بدون بازسازی کافی نبود، این حراج همچنین شامل یک بنز پیش از جنگ واقعا خاص خواهد بود.

این مرسدس 500 K 1935 در سال 1979 توسط Klein خریداری شد و از سال 1980 در انظار عمومی دیده نشده است.

 

 

این خودرو در دوره خود به عنوان یک دو نفره یک‌بار برای راننده رودلف کاراچیولا، یک نماد عصر نقره‌ای مسابقات جایزه بزرگ ، ساخته شد.

این خودرو در دهه‌های 1960 و 1970 اصلی‌ترین خودرو در Pebble Beach بود و در نهایت در سال 1977 برنده بهترین نمایش شد. پس از خارج شدن از گورستان خودروها، شانس خوبی برای انجام این کار دوباره دارد. خودروی Caracciola می‌تواند به راحتی با توجه به منشأ منحصر به فرد خود، از Alloy Gullwing پیشی بگیرد.

مجموعه Rudi Klein قرار است در تاریخ 26 اکتبر با پیش‌نمایش در 25 اکتبر در بلوک قرار گیرد. این رویداد احتمالاً سودآورترین روز درهر گورستان خودرویی در تاریخ خواهد بود.

 

منبع خبر: caranddriver
تیم ترجمه و نگارش دل افکار