Skip to content Skip to footer

فورد برنامه های EV خود را تغییر می دهد

 

فورد برنامه های EV خود را تغییر می دهد، سه ردیف SUV برقی را لغو می کند…


برند Blue Oval تمرکز خود را به خودروهای هیبریدی، از جمله SUV های سه ردیف آینده هیبریدی، معطوف خواهد کرد، در حالی که از SUV سه ردیف برقی برنامه ریزی شده فاصله می گیرد.

فورد، طبق بیانیه‌ای جدید از این شرکت، برنامه‌های قبلی خود را برای ساخت یک SUV سه ردیفه جدید برقی لغو می‌کند. این شرکت یک استراتژی الکتریکی اصلاح شده را تشریح کرد که با توسعه گزینه‌های تأمین باتری ارزان‌تر، تمرکز خود را بر خودروهای هیبریدی افزایش می‌دهد.

فورد اکنون قصد دارد تولید یک وانت تجاری کاملاً برقی را در سال 2026 آغاز کند، در حالی که انتظار می‌رود دو وانت برقی جدید در سال 2027 عرضه شوند. فورد تغییرات عمده‌ای در استراتژی الکتریکی خود اعلام کرد، از جمله لغو برنامه‌های قبلی برای ساخت یک SUV سه ردیفه جدید برقی. این شرکت گفت که بر روی خودروهای هیبریدی تمرکز خواهد کرد، که فورد معتقد است برای مشتریان نسبت به خودروهای برقی راه حل مقرون به صرفه‌تری ارائه می‌دهد. بخشی از استراتژی جدید اعلام شده، کارآمدتر کردن تأمین باتری است. به همین دلیل، این شرکت میگوید که هزینه‌های سالانه خود را که به خودروهای کاملاً برقی اختصاص داده است، از حدود 40 درصد به حدود 30 درصد کاهش می‌دهد.

 

 

به جای ساخت یک SUV سه ردیفه برقی، فورد گفت که اکنون قصد دارد از فناوری هیبریدی در SUV های سه ردیفه بعدی خود استفاده کند. این اعلامیه به طور خاص به SUV ها در جمع اشاره می کند، که مشخص نیست چند مورد برنامه ریزی شده است. تمرکز جدید بر هیبریدها با سه ردیف متوقف نمی شود، زیرا فورد همچنین قصد دارد برای اولین بار پیشرانه های هیبریدی را به خط وانت F-series Super Duty خود معرفی کند.

وان برقی در سال 2026، کامیون نسل بعدی تا سال 2027 تولید وانت تجاری جدید برقی فورد اکنون برای شروع در سال 2026 در کارخانه مونتاژ اوهایو در Avon Lake، برنامه ریزی شده است. این شرکت همچنین یک بار دیگر جدول زمانی کامیون برقی نسل بعدی خود را که قرار بود در ابتدا تولید آن در سال 2025 آغاز شود، به عقب انداخت. پروژه با کد T3 اکنون برای نیمه دوم سال 2027 برنامه ریزی شده است.

طبق گفته فورد، جدول زمانی جدید به این برند اجازه خواهد داد تا از فناوری باتری با هزینه کمتر و سایر پیشرفت‌های فناوری در سال‌های پیش رو استفاده کند. علاوه بر کامیون نسل بعدی، فورد قصد دارد یک وانت برقی متوسط را در سال 2027 معرفی کند که توسط تیم “skunkworks” مستقر در کالیفرنیا طراحی شده است. در این مرحله، اطلاعات مربوط به کامیون متوسط ​​کمیاب است.

طبق گفته جیم فارلی، رئیس و مدیرعامل فورد، “اگر در هزینه باتری رقابتی نباشید، رقابتی نیستید.” به همین دلیل، این برند در حال تلاش برای کاهش هزینه های تامین و تولید باتری است، از جمله انتقال بخشی از تولید باتری Mustang Mach-E از لهستان به هلند، میشیگان، در سال 2025 برای واجد شرایط شدن برای مزایای قانون کاهش تورم.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار