Skip to content Skip to footer

شکست پیش‌بینی‌ها، آینده برقی بیوک را نامعلوم کرد

 

طبق گزارش اتوموتیو نیوز، اولین خودروی برقی بیوک که انتظار می‌رفت نسخه ای از الکترا E5 ساخت چین باشد، به دلیل تعرفه‌های سنگین آمریکا بر خودروهای برقی وارداتی از چین، به تعویق افتاده است.

جنرال موتورز تاریخ عرضه اولین خودروی برقی بیوک را اعلام نکرده است.

در طول چند سال گذشته، اکثر خودروسازان برنامه‌های مفصلی را برای تبدیل کل خط تولید خود به نیروی الکتریکی اعلام کردند. اما اکنون بسیاری از آنها در حال بازنگری در تصمیمات خود هستند زیرا فروش خودروهای برقی به سرعت مورد انتظار، افزایش نیافته است. برخی حتی عرضه اولین خودروهای برقی خود را به تعویق انداخته‌اند. در حالی که اکثر برندهای زیر چتر جنرال موتورز در حال حاضر حداقل یک خودروی برقی را در ایالات متحده به فروش می‌رسانند، بیوک هنوز منتظر اولین خودروی برقی خود است. اکنون به نظر می‌رسد بیوک باید بیشتر منتظر بماند، زیرا مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، طبق گزارش اتوموتیو نیوز، اعلام کرده است که خودروی برقی بیوک به تعویق افتاده است.

 

بیوک در ابتدا قصد داشت اولین خودروی برقی خود را در سال جاری رونمایی کند و فروش آن از سال ۲۰۲۵ آغاز شود، اما بارا در تماس با تحلیلگران در مورد نتایج مالی سه ماهه دوم گفت که عرضه خودروی برقی بیوک به تعویق خواهد افتاد. با این حال، او نگفت که چه مدت طول می‌کشد تا ما این خودروی برقی را ببینیم.

بارا به بازار خودروهای برقی اشاره کرد که «به طور پیوسته در حال رشد است، اما کندتر از چند سال گذشته»، و جنرال موتورز در تلاش است تا سرمایه‌گذاری‌های خود را با تقاضا هماهنگ کند.

بیوک در حال حاضر سه خودروی برقی را در چین تولید و به فروش می رساند. Velite 6 یک واگن شیک است که به عنوان پلاگین هیبرید نیزعرضه می‌شود، در حالی که کراس اوور الکترا E5 و الکترا E4 کوچکترین پلتفرم خود را با شورولت اکونوکس EV و بلیزر EV به اشتراک می‌گذارند. در حالی که ما انتظار داشتیم بیوک الکترا E5 به عنوان اولین خودروی برقی بیوک برای خریداران آمریکایی به این کشور راه پیدا کند، آخرین تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی ساخت چین احتمالاً هر برنامه‌ای را که وجود داشت، خراب کرده است. مشخص نیست که اولین خودروی برقی بیوک چه زمانی عرضه خواهد شد یا چه شکلی خواهد داشت، اگرچه مطمئناً یک شاسی بلند خواهد بود.

 

منبع: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار