Skip to content Skip to footer

روبوتاکسی تسلا رونمایی خواهد شد

 

پس از سال‌ها تاخیر، یک گزارش جدید ادعا می‌کند که روبوتاکسی تسلا، که از طریق یک سرویس جدید اشتراک سفر فعالیت خواهد کرد، در تاریخ ۱۰ اکتبر نمایش داده خواهد شد.

بر اساس نظرات قبلی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روبوتاکسی کاملاً خودمختار بوده و فرمان یا پدال نخواهد داشت.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که روبوتاکسی از طریق یک سرویس جدید اشتراک سفر که توسط تسلا اداره می‌شود، فعالیت خواهد کرد.

روبوتاکسی بسیار انتظار رفته تسلا ممکن است سرانجام در یک ماه آینده ظاهر شود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سال‌ها است که به این خودرو اشاره می‌کند و در ابتدا ادعا کرده بود که در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد، اما سپس به طور مداوم زمان عرضه آن را به تعویق انداخته است.

جزئیات زیادی درباره روبوتاکسی که به طور اختصاصی برای اشتراک سفر و رانندگی خودکار طراحی شده و از سیستم‌های نرم‌افزاری Autopilot و Full Self-Driving تسلا استفاده خواهد کرد، مشخص نیست.

 

در سال ۲۰۲۲، ماسک گفت که روبوتاکسی فرمان یا پدال نخواهد داشت. او همچنین به این خودرو به عنوان “Cybercab” اشاره کرده است که باعث شده برخی باور کنند که طراحی آن ممکن است از Cybertruck الهام گرفته شده باشد. همچنین گفته می‌شود که تسلا در حال ایجاد یک برنامه اشتراک سفر مخصوص خود است و این سرویس از ناوگان روبوتاکسی‌های آینده و همچنین خودروهای مصرف‌کنندگان استفاده خواهد کرد.

 

در ابتدا قرار بود روبوتاکسی تسلا در ۸ آگوست رونمایی شود، اما طبق گزارش بلومبرگ در ماه ژوئیه، این رویداد پس از درخواست ماسک برای تغییر در طراحی به تعویق افتاد. منابع ناشناس این نشریه همچنین گفتند که تسلا برای ساخت نمونه‌های اولیه اضافی برای استفاده در نمایشگاه‌ها در این رویداد، به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

منبع خبر: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار