Skip to content Skip to footer

جگوار E-Type | زیبایی جاودان در یک حراج نفس‌گیر

 

این جگوار کلاسیک، نمونه‌ی بارزی از دوران طلایی این برند است.

در حالی که جگوار با آینده‌ای نامعلوم دست و پنجه نرم می‌کند، این خودرو یکی از بهترین‌های کاتالوگ آن است.

این XKE Roadster با رنگ مسابقه‌ای بریتانیایی (البته!) و موتور شش سیلندر خطی، یک لذت بصری و شنیداری است.

این حراج بدون قیمت پایه است، بنابراین این گربه‌ی براق به زودی به خانه‌ی جدیدی خواهد رفت.

 

 

اگر توپ جادویی را تکان دهید و در مورد آینده‌ی جگوار سوال کنید، احتمالا جوابی که به سطح می‌آید این است: «پاسخ نامشخص است، دوباره امتحان کنید». پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه‌ی وایکینگی برای F-Type به عنوان خداحافظی از قدرت موتور احتراق، جگوار ظاهراً قصد دارد به یک برند پریمیوم EV تبدیل شود.

 

 

این E-Type رودستر1969 برای فروش در Bring A Trailer(پلتفرم حراج خودرو)  یکی از بهترین جگوارهایی است که می‌توانید آرزویش را داشته باشید.

با رنگ مسابقه‌ای بریتانیایی چشمگیر و چرخ‌های سیمی، این خودرو دارای زیبایی و ظرافتی چشمگیر است. قدرت آن از یک موتور شش سیلندر خطی 4.2 لیتری تامین می‌شود که از طریق دو کاربراتور Zenith-Stromberg تنفس می‌کند و به یک جعبه‌دنده‌ی چهار سرعته‌ی دستی و یک دیفرانسیل محدود لغزش متصل است. فضای کافی برای دو مسافر و چمدان‌های آن‌ها وجود دارد. همانطور که بریتانیایی‌ها می‌گویند، «مناسب» است.!

شاید جگوارهای عجیب‌تری نسبت به E-Type وجود داشته باشد – XKSS استیو مک کوئین به ذهن خطور می‌کند – اما از نظر اوج خودروهای اسپرت بریتانیایی، این خودرو تقریباً به اندازه‌ی بهترین‌ها است. انزو فراری شخصاً به XKE به عنوان «زیباترین خودروی ساخته شده» اشاره کرد و در تناسب‌ها، منحنی‌ها و مقدار مناسبی از کروم، کمال زیبایی را می‌بینیم.

 

 
 

نسخه‌های V-12 E-Type کمی بیش از حد بزرگنمایی شده‌اند، بنابراین آنچه شما واقعاً می‌خواهید، شش سیلندر خطی زیر آن کاپوت بلند است. سری II آخرین فراخوان برای این موتور بود و حتی اگر بتوان استدلال کرد که اولین E-Typeها کمی ارزشمندتر هستند، این مدل اواخر دهه شصت دارای برخی ارتقاءهای خوشایند مانند تکیه‌گاه‌های سر، همگام‌سازی کامل در جعبه‌دنده و ترمزهای بهتر است.

 

 

 

این خودرو در ابتدا به ویندزور، انتاریو تحویل داده شد و به طور مناسب با پول کانادایی که تصویر HRH الیزابت دوم روی آن بود، پرداخت شد. این خودرو 34 سال در مالکیت اولیه خود باقی ماند و به وضوح بسیار دوست داشتنی بود و تنها به ندرت رانده می‌شد. کیلومترشمار در حال حاضر فقط 5300 مایل را نشان می‌دهد و این خودرو دارای گواهی مهم Jaguar Heritage Trust است.

موتور به عنوان هماهنگ با شماره‌های خودرو ذکر شده است و سال گذشته سرویس شده است، با شمع‌های جدید و سایر قطعات الکتریکی، و روغن آن تعویض شده است. این خودرو با چرخ‌های سیمی کرومی 15 اینچی مجهز به لاستیک‌های 185 سری دانلوپ، همراه با یک مجموعه چرخ زاپاس و چند چیز دیگر عرضه می‌شود.

فقط تصور کنید که فرمان چوبی را در دست گرفته و آن موتور شش سیلندر 4.2 را در یک جاده‌ی فرعی، با اولین سرمای پاییز که در هوا می‌خزد، به آواز درآورید. به راحتی می‌توان دید که این خودروها در گذشته چقدر جذاب بودند. امیدواریم جگوار بتواند دوباره آن سحر و جادو را پیدا کند.

 

منبع مقاله: caranddriver

تیم ترجمه و نگارش دل افکار