Skip to content Skip to footer

بازگشت احتمالی نیسان جی تی-آر

 

شرکت ژاپنی نیسان قصد دارد با استفاده از الکتریکی کردن خودروهای خود، خط تولید مدل‌های پر‌کارایی Nismo را در بریتانیا گسترش دهد که شامل بازگشت خودروهای اسپرت و نسخه‌های تیونینگ شده از مدل‌های اصلی نیز می‌شود.

این شرکت ژاپنی اخیرا تایید کرده است که اوایل سال آینده مدل آریا Nismo را به عنوان پرچمدار جدید SUV برقی خود در اروپا عرضه خواهد کرد. این خودرو همچنین اولین مدل با برند Nismo در این منطقه خواهد بود، زیرا GT-R Nismo به دلیل مقررات سختگیرانه‌تر آلایندگی از فروش خارج شده است. خودروی اسپرت Z نیز به دلیل عدم رعایت مقررات آلایندگی هرگز در بریتانیا فروخته نشده است، اما ایوان اسپینوزا، رئیس استراتژی جهانی محصول نیسان، تایید کرد که الکتریکی کردن به این مدل‌ها اجازه فروش در این کشور را خواهد داد.

 

 

او گفت: “تفسیر آینده خودروهای بسیار پر‌کارایی ما احتمالا الکتریکی خواهد بود، نه تنها به دلیل جهت‌گیری برند ما، بلکه همچنین به دلیل اینکه از نظر جغرافیایی، مقررات ما را به این سمت سوق می‌دهند. این موضوع واضح و منطقه‌ای است که باید به سمت آن برویم.”

اسپینوزا افزود: “همچنین می‌توانید تصور کنید که چندین مدل اصلی ما دارای نسخه Nismo باشند، زیرا این راهی برای رساندن هیجان Nismo به مشتریان بیشتر است. اینها عناصر کلیدی هستند که ما در آینده برای Nismo با آن‌ها بازی خواهیم کرد.”

نیسان با نمایش مفهوم وحشیانه Hyper Force خود در سال گذشته به آینده الکتریکی نشان GT-R اشاره کرد.

 

 

نیسان: تولید نسخه برقی جی تی-آر برای بازار انگلیس محتمل است

ایوان اسپینوزا در پاسخ به این سوال که آیا یک نسخه تولیدی احتمالی از آن خودرو به بریتانیا خواهد رسید، گفت: «واقعیت این است که الکتریکی بودن به این امر کمک خواهد کرد: ساخت خودروهای اسپرت برقی باعث می‌شود آوردن آن‌ها به بسیاری از بازارهایی که امروزه محدود هستند آسان‌تر شود.»

اسپینوزا در مورد بازار بریتانیا به طور خاص ادامه داد: «طرفداران زیادی در بریتانیا وجود دارد و آوردن مجدد خودروهای اسپرت به بریتانیا در قلب ماست.»

آریا Nismo اولین خودرویی است که نشان بخش موتور اسپرت نیسان را دریافت می‌کند، اما اسپینوزا هیچ نشانه‌ای از اینکه کدام مدل‌های برقی اصلی می‌توانند بعدی باشند که تحت درمان Nismo قرار گیرند، نداد. با این حال، او تاکید کرد که هر خودرویی که این کار را انجام دهد بر روی عملکرد تمرکز خواهد کرد.

 

منبع مقاله: autocar

تیم ترجمه و نگارش دل افکار