Skip to content Skip to footer

استلانتیس برندهایی که در کسب سود مشکل دارند را حذف می کند

 

مدیرعامل استلانتیس می‌گوید ممکن است برندهایی که در کسب سود مشکل دارند را حذف کند

تمرکز بر فروش ضعیف در ایالات متحده است که می‌تواند برای خودروسازان کم‌حجم مانند مازراتی و فیات مشکل‌ساز شود.


استلانتیس که شامل برندهایی مانند دوج، فیات، جیپ، مازراتی و رم می‌شود، ممکن است در حذف برندهای زیان‌ده تهاجمی‌تر عمل کند.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، طبق گزارش رویترز، گفت که این شرکت آماده حذف برندهای ضعیف است.
تاوارس پس از اعلام نتایج فروش ضعیف در نیمه اول سال، این اقدام احتمالی را به خبرنگاران اعلام کرد.
این موضوع شخصی نیست، فقط تجارت است. حداقل به نظر می‌رسد که موضع جدید کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس باشد. او اخیرا طبق گزارش رویترز گفت که این شرکت آماده حذف برندهایی است که در کسب سود مشکل دارند.
این خبر پس از گزارش مالی نیمه اول سال ۲۰۲۴ منتشر شد که نشان‌دهنده نتایج بدتر از انتظار بود. به جز مازراتی که زیان‌های هشت رقمی در نیمه اول سال ثبت کرد، استلانتیس برای برندهای جداگانه گزارش مالی منتشر نمی‌کند.
 تاوارس گفت: «عملکرد شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۴ کمتر از انتظارات ما بود که نشان‌دهنده شرایط چالش‌برانگیز صنعت و همچنین مشکلات عملیاتی خودمان است. اگر سودآوری نداشته باشند، آن‌ها را تعطیل خواهیم کرد. نمی‌توانیم برندهایی داشته باشیم که سودآور نباشند.»

 

 

این اظهارات نشان‌دهنده تغییر موضع رئیس استلانتیس است که از زمان ادغام گروه در سال ۲۰۲۱ از برندهای فردی گروه حمایت کرده بود. او به خبرنگاران گفت که در طول ماه‌های تابستان با تیم خود در ایالات متحده همکاری خواهد کرد تا عملکرد فروش را بهبود بخشد و موجودی نمایندگی‌ها را کاهش دهد. بخشی از این کار، عرضه ۲۰ مدل جدید در سطح جهانی در سال جاری است که استلانتیس امیدوار است به فروش کمک کند.
همچنین تمرکز بر فروش در آمریکای شمالی است که عملکردی پایین‌تر از انتظارات داشته است. تاوارس گفت: «ما معتقدیم که کار در اروپا تمام شده است. اما کار در ایالات متحده تمام نشده است و اکنون می‌خواهیم از این کار مراقبت کنیم.»
این موضوع  می‌تواند برای برندهای کم‌حجم مانند مازراتی یا فیات که هر دو تحت پوشش استلانتیس قرار دارند، مشکل‌ساز شود. از سال ۲۰۲۴، تنها مدل فیات که در سواحل ما فروخته می‌شود، ۵۰۰e جدید است. از سوی دیگر، مازراتی خط کامل خودروهای بنزینی و شاسی‌بلند را حفظ کرده و چندین خودروی برقی در راه دارد.

 

منبع: motor1

تیم ترجمه و نگارش دل افکار